Reklamační řád

  1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
    1.1 V souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele se stanovuje tento reklamační řád.
    1.2 Tento reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené od společnosti VALVEMAR s.r.o. (dále jen „prodávající“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
    1.3 Záruční doba je zásadně stanovena záručním listem. Není-li záručního listu (dle předchozí věty) je záruční doba stanovena podle prodejního dokladu, který tak zároveň slouží jako záruční list.
    1.4 Převzetím zboží stvrzuje kupující souhlas se záručními podmínkami prodávajícího. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá kupující od dopravce (potvrzeno podpisem na dodacím listu, případně jiném dokladu o převzetí zboží od dopravce).
    1.5 Kupující je povinen prohlédnout zboží při jeho převzetí. Zjistí-li kupující vady zboží bezprostředně po jeho převzetí od dopravce, je povinen s dopravcem sepsat škodní protokol.
    1.6 Kupující je povinen reklamovat vady neprodleně po jejich zjištění. Reklamace nemusí být uznána v plném rozsahu, pokud bude zboží použito i přes jeho zjevnou vadu.
  2. LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ PRÁV
    2.1 Prodávající odpovídá za vady, které se projeví v záruční době dle odst. 1.3 tohoto reklamačního řádu. V případě použitého zboží činí záruční lhůta 12 měsíců.
    2.2 Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu oprávněného vyřizování reklamace.
    2.3 Reklamace bude ze strany prodávajícího řešena neprodleně, nejpozději však do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se obě strany nedohodnou jinak (např. pokud povaha reklamace vyžaduje účast výrobce). Uplatněním reklamace se rozumí řádné předání reklamovaného zboží prodávajícímu (případně doručení na adresu jeho provozovny) včetně všech náležitostí nutných k vyřízení reklamace.
  3. PODMÍNKY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
    3.1 Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost potřebnou k prokázání existence a ověření reklamované vady, délky záruky a oprávněnosti uplatněného práva z odpovědnosti za vady. Při uplatnění reklamace musí kupující předložit doklad potvrzující nákup zboží od prodávajícího a specifikovat konkrétní vadu/vady, pro kterou je zboží reklamováno. Zboží musí být čisté a kompletní (nebo včetně všech součástí nutných k ověření reklamované vady).
    3.2 Poskytl-li prodávající pro nějakou vadu slevu, nelze již pro tuto vadu uplatnit reklamaci.
    3.3 Reklamace nemusí být uznána za oprávněnou v případě nesplnění některé z těchto podmínek:
    a) zboží musí být používáno v souladu s příslušnou dokumentací ke zboží (návodem, případně záručním listem; pokud je součástí),
    b) záruční plomba (pokud jí je zboží opatřeno, např. ve formě samolepky) nesmí být poškozena nebo odstraněna, na zboží nesmí být proveden dodatečný zásah,
    c) zboží nesmí být používáno v podmínkách, které svou povahou použití zboží vylučují,
    d) vada byla způsobena živelnou pohromou, povětrnostními vlivy, násilným poškozením, neodbornou instalací nebo změnou parametrů, zacházením, obsluhou, případně zanedbáním péče o zboží.
    3.4 Při nesplnění reklamačních podmínek dle předchozího odst. 3.3 tohoto reklamačního řádu nebo nedodržení postupů reklamace podle tohoto reklamačního řádu, nemusí být reklamace uznána jako oprávněná. V takovém případě je prodávající oprávněn požadovat od kupujícího náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly.
  4. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    4.1 Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 06.11.2024 a ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti platné pro vyřizování reklamací a záruk u zboží.
    4.2 Obchodní společnost VALVEMAR s.r.o. si vyhrazuje právo změny tohoto reklamačního řádu.